Ponad 7000 publikacji medycznych!
Statystyki za 2021 rok:
odsłony: 8 805 378
Artykuły w Czytelni Medycznej o SARS-CoV-2/Covid-19

Poniżej zamieściliśmy fragment artykułu. Informacja nt. dostępu do pełnej treści artykułu
© Borgis - Anestezjologia Intensywna Terapia 1/2007, s. 60
List otwarty członków Dolnośląskiego Oddziału PTAiIT zebranych na posiedzeniu w dniu 18.01.2007 r. we Wrocławiu



Do Prezesa Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Anestezjologii i Intensywnej Terapii – prof. dr. hab. n. med. Leona Drobnika, Krajowego Konsultanta w dziedzinie Anestezjologii i Intensywnej Terapii – prof. dr. hab. n. med. Krzysztofa Kuszy
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o dokonanie oceny oraz przedstawienie środowisku praktycznej interpretacji przepisów dotyczących wymagań jakim powinny odpowiadać oddziały anestezjologii i intensywnej terapii, ujętych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 10 listopada 2006 r. w załączniku nr III.
Rozporządzenie Ministra Zdrowia niesie za sobą konsekwencje organizacyjne, ekonomiczne i prawne. Wymagania szczegółowe dotyczące oddziału anestezjologii i intensywnej terapii zawierają natomiast nowe przepisy budzące zastrzeżenia pod względem merytorycznym oraz co do możliwości ich praktycznej realizacji.
I tak załącznik III w punkcie 8/25 stwierdza, że stanowisko znieczulenia powinno być wyposażone w „monitor głębokości znieczulenia 1 na 2 stanowiska”. Zapis taki budzi poważne wątpliwości gdyż:
– nie ma metody monitorowania głębokości znieczulenia uznanej obecnie za standardową i obowiązującą w praktyce anestezjologicznej,
– wytyczne praktyki bezpiecznego znieczulenia opublikowane w piśmiennictwie nie wymagają instrumentalnej oceny głębokości znieczulenia jako standardu wyposażenia,
– koszty zastosowanych metod mogą być bardzo wysokie i nieuzasadnione w stosunku do efektywności, co uniemożliwi praktyczną realizację tego wymagania,
– dlaczego 1 aparat jest wymagany na 2 stanowiska?
Umieszczone w tym załączniku inne wymagania mogą budzić zastrzeżenia, jak na przykład:
– 8/19 „monitor zwiotczenia mięśniowego 1 na 2 stanowiska znieczulenia”,
– 8/24 na stanowisko znieczulenia „co najmniej 3 pompy strzykawkowe”.
Ponadto przedstawiony tekst zawiera dodatkowe błędy i niejasności, które powinny zostać skorygowane przez fachowców przed oddaniem do druku tak ważnego dokumentu jakim jest Rozporządzenie Ministra Zdrowia.

Powyżej zamieściliśmy fragment artykułu, do którego możesz uzyskać pełny dostęp.
Mam kod dostępu
  • Aby uzyskać płatny dostęp do pełnej treści powyższego artykułu albo wszystkich artykułów (w zależności od wybranej opcji), należy wprowadzić kod.
  • Wprowadzając kod, akceptują Państwo treść Regulaminu oraz potwierdzają zapoznanie się z nim.
  • Aby kupić kod proszę skorzystać z jednej z poniższych opcji.

Opcja #1

24

Wybieram
  • dostęp do tego artykułu
  • dostęp na 7 dni

uzyskany kod musi być wprowadzony na stronie artykułu, do którego został wykupiony

Opcja #2

59

Wybieram
  • dostęp do tego i pozostałych ponad 7000 artykułów
  • dostęp na 30 dni
  • najpopularniejsza opcja

Opcja #3

119

Wybieram
  • dostęp do tego i pozostałych ponad 7000 artykułów
  • dostęp na 90 dni
  • oszczędzasz 28 zł
Anestezjologia Intensywna Terapia 1/2007