Artykuły w Czytelni Medycznej o SARS-CoV-2/Covid-19

Poniżej zamieściliśmy fragment artykułu. Informacja nt. dostępu do pełnej treści artykułu tutaj
© Borgis - Postępy Fitoterapii 4/2001, s. 20-21
Jerzy Lutomski
Chudeus – nadzieją nie tylko dla puszystych
Efekty zdrowotne właściwego odżywiania są zbyt często niedoceniane. Tymczasem 30-60% wszystkich chorób zależy bezpośrednio lub pośrednio od czynników żywieniowych. Powoduje to wzrost oczekiwań żywieniowych i profilaktycznych.
Odkrycie biologicznego znaczenia błonnika i fruktooligosacharydów (FOS) przyczyniło się do rozwoju nowych koncepcji żywieniowych. Produkty te posiadają właściwości poprawiające funkcjonowanie układu trawiennego, ofiarowując konsumentowi najwartościowszą żywność prebiotyczną i synbiotyczną.
Istnieją dwa rodzaje błonnika:
– błonnik rozpuszczalny (m.in. gumy, pektyny), który ogranicza przyswajalność tłuszczów w procesie trawienia, zmniejszając w ten sposób ryzyko arteriosklerozy,
– błonnik nierozpuszczalny (celuloza, hemiceluloza) umożliwia prawidłową drożność jelit, a jego nieobecność (lub choćby niedomiar) jest przyczyną większości problemów związanych z zaparciami.
Produkty bogate w błonnik są również bogate w witaminy, mikroelementy i sole mineralne, a niedobór błonnika może pociągać za sobą poważne konsekwencje. W ciągu kilku ostatnich dziesięcioleci wzrost poziomu życia w krajach wysoko rozwiniętych spowodował spadek spożycia błonnika. Według autorytetów medycznych, zjawisko to może być współodpowiedzialne nie tylko za wzrost otyłości, lecz również za alarmujące szerzenie się nowotworów układu trawiennego.
Wykazano, że błonnik w sposób pośredni korzystnie wpływa na walkę z otyłością. Włączenie go do jadłospisu powoduje obniżenie zawartości cukru we krwi, jak również poziomu insuliny we krwi.
Codzienna dieta rdzennych mieszkańców Afryki zawiera 55 gramów błonnika (dla porównania: przeciętny mieszkaniec Europy zjada zaledwie 22 gramy błonnika dziennie), a odsetek chorób jelit, takich jak zapalenie wyrostka robaczkowego, zapalenie błony śluzowej jelit i wreszcie raka jelita grubego, jest tam najniższy. Pożądana ilość spożycia błonnika wynosi co najmniej 35 gramów dziennie.
Producent* preparatu CHUDEUS-SYT wykorzystał jadalne włókna występujące w buraku cukrowym Folium Betae) jako nowy molekularny środek odchudzający. Błonnik pochodzący z ww. rośliny wychwytuje w żołądku kwasy tłuszczowe (nie asymilowane przez organizm) i eliminuje je drogami naturalnymi.

Powyżej zamieściliśmy fragment artykułu, do którego możesz uzyskać pełny dostęp.

Płatny dostęp tylko do jednego, POWYŻSZEGO artykułu w Czytelni Medycznej
(uzyskany kod musi być wprowadzony na stronie artykułu, do którego został wykupiony)

Aby uzyskać płatny dostęp do pełnej treści powyższego artykułu, należy wprowadzić kod:

Kod (cena 19 zł za 7 dni dostępu) mogą Państwo uzyskać, przechodząc na tę stronę.
Wprowadzając kod, akceptują Państwo treść Regulaminu oraz potwierdzają zapoznanie się z nim.

 

 

Płatny dostęp do wszystkich zasobów Czytelni Medycznej

Aby uzyskać płatny dostęp do pełnej treści powyższego artykułu oraz WSZYSTKICH około 7000 artykułów Czytelni, należy wprowadzić kod:

Kod (cena 49 zł za 30 dni dostępu) mogą Państwo uzyskać, przechodząc na tę stronę.
Wprowadzając kod, akceptują Państwo treść Regulaminu oraz potwierdzają zapoznanie się z nim.

Postępy Fitoterapii 4/2001
Strona internetowa czasopisma Postępy Fitoterapii